GDPR se je usidral kot »buzzword« jeseni. Kratica nas spremlja na spletu, v tradicionalnih medijih, klepetu ob kavi, morda jo kmalu v besednjak prevzame še pop kultura. Obstaja več plati, a mi verjamemo zgolj eni – GDPR postane priložnost, ko se podatkov lotimo »kot je treba«.
Ampak kaj pomeni, »kot je treba«? Kaj so koristi, ki jih bomo imeli? Kakšne so grožnje, če ne bomo storili nič? Situacija na terenu je za mnoge bolj zapletena, kot bi si želeli. Vodstvo jim je GDPR naprtilo kot nekaj, kar naj bi pač uredili, brez hrupa, seveda brez dodatnih sredstev, kaj šele širšega premisleka o poslovnih priložnostih.
Vprašanja, ki mučijo mnoge so:

  • Kaj je tisto zares ključno o GDPR, kar moramo storiti, vedeti?
  • Zakaj se sploh moramo s tem ukvarjati? Kaj pa se lahko zgodi, če se ne bomo?
  • Trenutno se še ne ukvarjamo s tem, kaj pa moramo storiti, da bomo GDPR zadostili po minimalnih zahtevah?
  • Kje sploh začeti? Kaj lahko storimo do maja in kaj so nadaljnji koraki urejanja podatkov?
  • Podatke imamo v različnih bazah, do naslednjega maja je iluzorno pričakovati, da jih bomo uredili v podatkovno skladišče, kako ukrepati?

Odgovore na ta vprašanja imamo. »Cook book« je vedno pravi začetek, zato si vzemite čas za pogovor s strokovnjaki, samo pridobite lahko.

Če rečemo, da je podatkov v poslovnih okoljih več kot »listja in trave«, ne grešimo. Kar GDPR od vas zahteva, je učinkovito vodenje (zajem, hranjenje, obdelava) osebnih podatkov. Nalaga veliko, a ne se lotiti podatkov samo zato, da boste zadostili inšpektorju. To je zagotovo napačen pristop. Če se vam ne zdi zdaj, bo gotovo tako čez leto ali dve. In takrat bo tudi veliko dražje. Pa tudi bolj zahtevno.

GDPR postane priložnost prav s tem, da za isti vložek poklopite dve muhi na en mah – zadovoljite inšpektorja (oz. zakon) in postavite temelje za resno poslovno analitiko in odločanje.

A skrb za podatke, ki vodi v učinkovito poslovno analitiko in rezultira v odločitvah, se začne pri osnovah. In to so? Podatkovni slovar, informacija o izvoru in podatkovno skladišče. Qlik Sense pa je orodje, ki to poveže.

 

Poglejte kako >>